Monday, June 9, 2008

久违的适耕庄,我回来了!








一路狂飚(不好意思,夸张了一点点),当一片片的稻田出现在我的右边时,我知道。。。适耕庄,我回来了!久违的适耕庄,我回来了!我回来了!

嘿嘿,我第一个去的地方并不是家,而是海边。适耕庄并没有清洁或漂亮的海边。有的只不过是一个布满垃圾,而且还飘着一阵阵咸鱼味的海边。我把车子随便停在一旁,脱掉鞋子走在刺脚的沙滩上。

退潮,可以看见一大片灰色的沼泽地带。不知名的小鱼儿们从粘土里钻出,爬着、跳着;小螃蟹儿们也出来热闹热闹;远处,一群远方飞来的白鹭兴奋的盯着它们。

我静静的坐着,享受着海边吹来的风。风。。。粘粘的、咸咸的,且平抚我的心。无需理会身上会沾些什么味道、无需理会什么样的装扮,我很开心的傻笑。突然间,我好想像一个野孩子般在沼泽地里翻滚着,将全身都抹上脏兮兮的粘土。当然我没那么做,我可不想对不起自己的衣服和车子。

7 comments:

Love make life brighter said...

我 有 到 过 这 儿 叻 ! 和 朋 友 四 辆 车 出 发 Bagan Lalang 一 日 游 是 游 点 之 一 。

不 知 道 你 是 否 认 识 Agnes Chia, Jasmine Lim, SN Sum?他 们 都 是 从 sekinchan 来 的 :)

张愫芯 said...

嘿嘿嘿,我不知道认不认识他们。他们一定是我的junior啦。因为我可以很肯定他们都是从育群中学毕业的。

谢谢你的留言!

queenny said...

我三四年前因為同事的一篇報道,
結果和朋友特地開車去了一趟,
結果發現不如想像中美好。。。

张愫芯 said...

哈哈哈,的确如此。
这个地方除了有新鲜的海产,真得没什么值得游客们特地去逗留。

Love make life brighter said...

hehe, they are from d age 28-33.anyway i have a feeling those frends from sekinchan all nice nice one. very passionate & real. Me still mingle closely with them all. my conclude is ppl from small town or village more sincere compared to city. i missed the herbal begger chicken. :>

张愫芯 said...

hei hei hei, then they shloud be my senior lor.

Agreed with your opinion. Where are you from?

Love make life brighter said...

me? an island in Perak, called Pulau Trong, I dont think you can see it in the map. A village surrounded by seas, no vehicles, no high end building, no water, no electricity supply, drink sky water, eat seafood, own plant vege, all naturally given by god. not even have to spent a single cent in a day. life is dat simple and plain, :) I go back twice or thrice in a year only when got special occasions. Well, i think the next round when i go home i must snap more pics to share with you guys! Its a miracle island.